Logga in

Policy för support via sociala medier

Vi vill kommunicera med dig i de kanaler du föredrar att använda. Därför erbjuder vi support via telefon, e-post, chatt och sociala medier.

Vilka ärenden passar i vilka kanaler?

Generella ärenden där andra kan ha hjälp av svaren passar perfekt i öppna kanaler som Twitter, Facebook eller bland kommentarerna på vår blogg.

Vissa ärenden är svårare att hantera på ett bra sätt via dessa begränsade eller öppna kanaler. Här är några exempel på ärenden där vi kan ge bättre hjälp via e-post, telefon, chatt eller som personliga meddelanden i respektive kanal:

  • Kontospecifika frågor där tex information om kontoinställningar/ändringar efterfrågas
  • Specifika fakturafrågor
  • Hjälp/felsökning av diverse CMS såsom Wordpress, Joomla eller OpenCart
 

OBS! Lämna aldrig ut ditt kundnummer i en öppen kanal. Ditt kundnummer är en värdehandling och med det kan någon annan kontakta oss och göra förändringar i ditt konto.

Avklarade ärenden i öppna kanaler som ej bedöms kunna hjälpa andra kan raderas efter två veckor.

Håll en god och saklig ton

För allas trevnad har vi följande regler kring kommunikationen via våra sociala kanaler. Följer du ej dessa tas inlägget bort och du riskerar att spärras från kanalen.

  • Håll en god och saklig ton.
  • Vi accepterar ej svordomar.
  • Vi accepterar inte påhopp på personer eller företag.
  • Reklam eller länkar till dina eller andras tjänster i vinstsyfte.
  • Det är ej tillåtet med spridning av felaktig information rörandes våra tjänster i syfte att vilseleda andra användare.

Hej, behöver du hjälp?

Vardagar: 8-19 Helger: 11-15

Varning för e-postbedrägeri / nätfiske!

Just nu ser vi en ökning av så kallade e-postbedrägerier/nätfiske-meddelanden där du bland annat ombeds förnya din domän, förnya webbhotell eller att en betalning inte gått igenom.

Vårt råd är att du inte klickar på några länkar och tar bort meddelandet direkt. Även om det kan se så ut vid en första anblick så är dessa e-postmeddelanden ej skickade från er egna e-postadress eller från oss på Loopia.

Du kan se eventuella fakturor från oss i din kundzon, där kan du också se när din domän löper ut. Läs gärna mer på vår blogg

//Loopia Support